Friday, January 27, 2012

Back to future: schi la Predeal

25 ianuarie, ziua apocalipsei in Romania. Ziua in care a nins si in Romania mai serios. Un dezastru, o nenorocire. S-a dezlantuit natura impotriva oamenilor aflati pe drumurile patriei. Blocaje, drame, isterii mass media. Cum e posibil sa ninga atat in ianuarie ?!? Dar ca ne cantau pasarelele la geam de Craciun era perfect normal, nu ?
Sa revin insa la ziua de schi. La schi in Predeal nu mai ajunsesem din '91, cred. Nu aveam blog si nici nu imi inventariam turele ca acum. Tin minte doar ca am pierdut o legatura "Look"de la schiurile surorii mele prin zapada si am avut ceva discutii pe tema asta :).  I-am cedat legaturile "Tyrolia" de pe schiurile mele, ce imi ramasesera mici.
Predealul a fost cea mai vizitata statiune de mine in timpul iernii. Cupa Drumarilor, cupa IPA, cupa UGSR...

Stateam cate zece zile in medie in fiecare inceput de an. Apoi urmau alte zile in Poiana sau Sinaia. Acum trebuie sa sparg o banca ca sa mai petrec atatea zile intr-o statiune de la noi. Dotarile s-au imbunatatit, tehnologic. Dezvoltarea este insa zero. In afara de partia Cocosul amenajata in 2001, exista exact aceleasi partii ca si acum 25 de ani.
Trebuia sa fi plecat de dimineata, dar datorita circulatiei dementiale din Bucuresti, am reusit sa ma sui in masina lui Horatiu abia la ora 9:30. Incepem sa ne intrebam daca mai mergem. Roxana isi luase concediu. Pana iesim din "capitala europeana" a dezastrului, mai trece o ora. Merita totusi sa ne dam, macar si pentru jumatate de zi, ne incurajam. La 12:30 imi inchiriam schiuri. Pret destul de ok: 25 lei. Luasera in calcul probabil timpul ramas. Urcam spre telescaun unde am parte de o mega surpriza: abonamentul pentru jumatate de zi este de 90 lei, in timp ce pentru o zi este de 140. Adica, nu merita. Imi iau zece puncte care echivaleaza cu 5 urcari si ma urc buimacit de preturi in scaun. "Noul" telescaun este o imbunatatire! Faceai 25 de minute pana sus. Acum, cred ca maxim 6-7 minute. Roxana si Horatiu urca pe schiuri Cocosul.
Dau prima tura ca sa ma acomodez. Ma napadesc amintiri din copilarie. Parca ieri se intamplase tot. Tot aici la Predeal, am avut un monitor de schi pentru cateva ore, la 10 ani. Era o domnisoara, careia ii datorez eradicarea pozitiei "pe WC" de care nu mai scapam. In cateva ore imi cizelasem intregul stil.
Cobor cu pauze ca sa imi readuc aminte tot, cel putin asa incerc. Ma trezesc la telescaun din nou. Ce scurta e partia ! Urc din nou si imi astept prietenii sus. Savurez o cafea si incep sa inghet. Apare Horatiu apoi Roxana si coboram impreuna din nou pe Clabucet. La telescaun iar ne despartim. Ma reintalnesc cu ei dupa a patra tura si stabilesc sa cobor si eu Cocosul cu Roxana asa, de final. Nu prea mai era nimeni si a fost deosebit. Partia e ok dar prefer Clabucetul sau subtelefericul pe care nu l-am abordat deloc acum. Oricum, la preturi identice, Azuga are prioritate.
A fost frumos, iarna si am retrait libertatea totala a copilariei.
Intoarcerea acasa a avut ceva peripetii, incepuse drama, dar nu am chef acum sa scriu despre lucruri care in mod normal nu ar trebui sa se intample intr-o tara europeana a anului 2012.

predeal25012012 from raducdumitru on Vimeo.

No comments:

Post a Comment

Bine ai venit. Ia o gura de OXiGEN !