Tuesday, August 21, 2012

Creasta Pietrei Craiului intr-o zi



Trebuie sa ai chef si stare ca sa scrii ceva despre o tura in Craiasa muntilor de la noi...si pentru ca nu sunt intr-o astfel de stare, o sa ma rezum la traseu si la abordarea sa.

Mai inainte insa, un flashback cu august 1994:
Rucsac de 30 Kg din care 10 de apa si traseul:
1) Cabana Gura Raului - Valea Crapaturii si pus cortul in sa;
2) Urcare din Saua Crapatrii pana la Refugiul Ascutit si cazarea la refugiu;
3) Parcurgerea crestei in continuare pana la Piscul Baciului (La Om) si camparea exact pe locul unde acum se afla refugiul din Saua Grindului;
4) Vf La Om - Saua Funduri si coborarea pe Valea Urzicii pana la fostul refugiu de lemn Spirlea.
Ca sa ma fac mai bine inteles si cateva fotografii (film Konica VX 100):

Dupa fix 18 ani, aproximativ acelasi traseu, chiar mai lung, in 14 ore...w e l c o m e   t o   f u t u r e:
Raid trail-ul este un concept infratit destul de mult cu trail running-ul. O tura de raid trail inseamna echipament minimal si usor, conditie fizica si...miscare aproape non stop. Astfel, se pot parcurge trasee alpine in timp scurt, fara pauzele de rigoare pe care le implica o tura de trekking cu rucsac de minim 60 l.
Dosita intr-un sertar, ideea de anul trecut de a face superba creasta a Pietrei Craiului intr-o zi am reusit sa o pun in practica pe 4 august impreuna cu Florin. Piatra Mica, geologic vorbind, apartine tot de Piatra Craiului astfel ca am inclus si acest mini Crai in traseu.
Intr-o astfel de tura risti insa sa pierzi din farmecul muntelui, concentrat fiind mai mult pe timp si distanta. Noi nu ne-am spetit, cu toate ca am mers sustinut. Am facut poze, am filmat si am facut cinci pauze mai mari (in Vf. Piatra Mica, Vf. Turnu, Vf. Ascutit, Saua Grind si saua Funduri). Timpul total de la pensiunea Casa Dode din Zarnesti unde ne-am cazat si retur a fost de 14h30'. Am alergat o singura portiune din Funduri pana in padure.

Am vrut sa sa luam cu noi doua evenimente dragi noua, purtand tricoul de anul trecut de la Maratonul Pietrei Craiului si sapca de la Eco Marathon de anul acesta. Ambele produse de Salomon.
Traseul nostru in format google map il puteti descarca de aici.

Am carat amandoi cate trei litri de apa atat in rezervoarele de hidratare cat si in doua bidoane. Am folosit compoturi Aptonia, batoane Aptonia si Isostar, alune, mere si amestecuri de la NutLine. Eu mi-am luat si plicuri de de cafe frappe :))

Am beneficiat de o vreme superba, usor cam cald totusi. La finalul zilei eram destul de prajiti.
Am spart traseul in cinci segmente:
1) Fantana lui Botorog - Vf Piatra Mica

2) Vf Piatra Mica - Vf Turnu
3) Vf Turnu - Refugiul Ascutit


4) Refugiul Ascutit - Vf La Om

5) Saua Grind - Saua Funduri
6) Saua Funduri - Fantana lui Botorog

Pe ultimul segment am lasat ceasul sa inregistreze de la Grind pana la sosirea de la Botorog. Am depistat un bug in softul ceasului: viteza maxima din software-ul Geonaute e mult mai mica decat viteza maxima reala masurata de ceas. I-am sesizat pe cei de la Kalenji si mi-au raspuns prompt ca studiaza problema.

A doua zi ne-am revenit cu o tura scurta: Zarnesti - Valea Crapaturii - Cabana Curmatura - Fantana lui Botorog - Zarnesti.
La final, pot spune ca am trait mai repede...

No comments:

Post a Comment

Bine ai venit. Ia o gura de OXiGEN !