![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgRxBAP90oXsDKLWRNZsIU3BVihnaoZicJwX4rrOgcer2LlOvqSI0_PsF_GTPnZJgX9z2zQpENiD6m7cFGqqrhlmSpdZAx3cE4geE4EUTAhz9Slkgv5fcXeja7g8f5YiK1gNwcdZtoqq9O2/s1600/antetsonydsctx20.jpg)
Aparatul se comercializeaza sub denumirea de camera foto, astfel ca am inceput sa vad ce poate in domeniu. Avand in vedere ca nu are mai nimic manual, esti dependent de programele aparatului. Trebuie insa sa explorezi in meniu si sa intelegi ceea ce interpreteaza procesorul pentru a reusi sa il pacalesti atunci cand vrei.
Inainte de a despica firul in patru, trebuie mentionata dimensiunea senzorului aparatulu: 6.17 x 4.55 mm.
Raportand dimensiunea acestuia la cea de 24 x 36 mm al unui cadru de film Leica, denumit in zilele noastre full frame, ne dam seama mai bine de dimensiunea ridicola a sezorului din TX 20.Nici aparatul in sine, cu dimensiunile de 96 x 56 x 18 mm nu este prea mare, o mare problema in ceea ce ma priveste fiind probabilitatea de a-l pierde. Specificatiile le gasiti aici.
Ca si culori, sunt disponibile cinci versiuni. Negrul pe langa faptul ca e un clasic, are si un mare atu: nu risc sa am imagini in care sa apara reflexia culorii camerei. Ca si dezavantaj mentionez riscul de a nu-l mai gasi in special in spatii slab iluminate.
Pur tehnic vorbind, 16 megapixeli inghesuiti pe un asemnea senzor inseamna zgomot. Practic insa, avem de a face cu o reducere agresiva a zgomotului ce da un aspect plastic tuturor imaginilor din aparat, indiferent de sensibilitatea la care lucram. Rezultatul reductiei de zgomot imi aminteste de efectul facet din Photoshop. Evident ca de la ISO 800 incepand treburile devin clare, zgomotul alterand foarte mult imaginea. Stati asa, ce am spus ? ISO 800 ! Adica la aceasta sensibilitate imaginea arata inca decent pentru un print A5 sau publicare pe internet. Pai si asta e rau sau bine ? Eu zic ca e exceptional ! Vorbesc de un compact, sa nu uit.
Probabil marea majoritate a utilizatorilor de astfel de aparate folosesc camera in modul Inteligent Auto, ce este si prima optiune in meniu. IAuto este modul de lucru "clasic" care recunoaste o scena (macro, peisaj, protret, etc.). Anul trecut Sony a mai dezvoltat un program "inteligent": Superior Auto. Practic, in functie de scena pe care o recunoaste, expune mai multe cadre pe care le uneste intr-unul singur, eliminand din zgomot si compensand expunerea. Partea mai putin imbucuratoare la acest program este ca trebuie trepied datorita cadrelor multiple pe care le trage (ajunge si la sase) si nu functioneaza pentru obiecte in miscare.
Mai exista si modurile presetate (Scene Selection) unde putem beneficia de timpul de expunere maxim al aparatului: 4" pentru scene de noapte.
O setare deosebit de utila mai este si Backlight correction HDR ce trage trei cadre pe care le combina in camera pentru a rezulta o imagine corect expusa in situatii de iluminare mai dificila. Cu toate ca functioneaza si "din mana" prefer sa pun aparatul pe ceva stabil sa folosesc si self timerul pentru a nu avea surprize neplacute.
Daca vrem camp de profunzime limitat fizic de la micul transforcator Carl Zeiss cu care este dotat DSC-TX20, il putem obtine numai in macro si close focus cu diafragma deschisa la maxim. Nu arata rau deloc !
Camera vine si cu niste efecte pe care le putem practic reproduce si in post procesare:
Ca sa fac un test al sensibilitatii, am folosit Program Auto unde am pus manual ISO-urile:
Un alt plus: transfocatorul micutului TX20 are ca plaja echivalenta la 35mm, 25-100. Competitia se limiteaza la 28mm in mod superangular. Ca bonus, stie sa ia si imagini statice de calitate decenta cu minionul sau senzor de 16MP. Ii lipsesc evident conectorii pentru diferite accesorii (microfon, flash, casti). Dar altfel nu s-ar mai fi numit compact.
1) Filmare in conditiile normale ale unei zi de vara:
2) Filmare subacvatica in miezul zilei:
3) Filmare la luminile orasului:
4) Filmare in lumina slaba cu IAuto:
5) Acelasi cadru ca cel de mai sus (4) cu high ISO:
Problema cea mai mare a camerei o reprezinta acumulatorul: pe filmare se descarca in mai putin de o ora. Pentru o expeditie autentica unde nu ai acces la curent electric, trebuie achizitionati cat mai multi acumulatori. In conditii vitrege (pe ploaie, in pestera), un acumulator tine doar 30 de minute in modul filmare !
La final va spun doar ca fotografiile le fac oamenii din spatele aparatelor lor, compacte sau nu.
Update februarie 2013:
O comparatie directa intre Sony si echivalentul sau de la Nikon, AW 100. No comment:
No comments:
Post a Comment
Bine ai venit. Ia o gura de OXiGEN !